Pagina's

dinsdag 19 november 2013

DIY: Memory jar voor je vriendje, vriend(in), ouders


Sommigen van jullie zullen mijn leed vast delen. Een verjaardag of jubileum komt er aan, en je weet gewoon níet wat je diegene moet geven. Na dagen mijn hersenen te hebben gekraakt dacht ik aan een YouTube filmpje die ik ooit had gekeken. Hierin had het meisje een 'memory jar' voor haar lover gemaakt. Dit kan natuurlijk ook voor vrienden, vriendinnen, of een van je ouders. Het leuke van zo'n cadeau is dat je hem helemaal zelf kan customizen. Lees verder om te zien hoe je dit kunt maken!

Benodigdheden:
• glazen pot (bijv: pindakaas of honingpotje die helemaal is schoongemaakt)
• cadeaupapier
• foto's van jou en desbetreffende persoon (liefst uitgeprint, anders is het zonde van de foto als deze wordt gevouwen)
• diverse soorten (gekleurd) papier (a4'tjes, lijntjespapier uit schriften, kartonpapier)
• plakband of lijm

Als je alles van de glazen pot verwijderd hebt kun je aan de slag. Ik begon met het knippen van cadeaupapier, en deze om de pot heen te vouwen en met plakband de rand vast te plakken. Het is optioneel, je kunt het ook leeg laten zodat je de briefjes erin meteen ziet. Ik vond de pot pindakaas daar alleen te lelijk voor.

Daaroverheen plakte ik de uitgeprinte foto's. (De kwaliteit is niet denderend, want deze zijn met mijn telefoon genomen.)

Als versiering besloot ik twee kleuren geschenklint om de rand van de pot pindakaas te knopen. De uiteinden heb ik met een schaar mooi gekruld, zodat het er wat leuker uit zag.
Dan kun je gaan beginnen met het vullen van de pot! Ik heb bovenstaande coupons erin gestopt. Ook schreef ik allemaal aparte briefjes met herinneringen en complimentjes. Je kunt er ook spullen instoppen die waarde hebben voor diegene, zoals een tekening, sieraden, steen, bloem en ga zo maar door...


Zo zag het er na het vullen uit. Ik heb er rond de 20 briefjes in gedaan, maar je kunt natuurlijk ook meer of minder doen.

Dat is alles wat je hoeft te doen! Het kostte me ongeveer twee uurtjes om alles te plakken en schrijven. Hangt ervan af hoe snel je bent.

Degene waaraan je dit cadeau geeft zal het waarschijnlijk meer waarderen dan wanneer je gewoon iets uit de winkel hebt gekocht. Herinneringen als cadeau gaan ook veel langer mee dan een parfum of showergel! Laat het me weten als je dit ook een keertje gaat geven. :-)

Maken jullie wel eens zelf cadeautjes?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb zoiets ook voor mijn vriend gemaakt, maar dan met 'reason why I love you'. Ik volg je!

    Liefs, Elbrich

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhh ik heb altijd problemen met cadeautjes voor mijn vriendje, dit is leuk zeg, ga ik zeker een keer proberen!
    xx Loïs,
    lovesbeautyfashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk idee :)
    Je blog ziet er trouwens ook erg leuk uit!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omg zo'n leuk idee dankjewel Jaimie ik vind je blogs altijd zo leuk ik volg je al heel lang en lees alles ook over je kat en je hond en ik vind het jammer dat je niet zo vaak meer blogt want je doet het echt heel leuk kun je snel weer een blog aanleveren ik kan niet wachten okee bedankt nou doegg

    BeantwoordenVerwijderen